Blog

HomeKlientu piesaiste10 ieteikumi, lai izstrādātu labu mārketinga plānu
Marketinga plana izstrade

10 ieteikumi, lai izstrādātu labu mārketinga plānu

10 ieteikumi, lai izstrādātu labu mārketinga plānu

Maziem vai lieliem uzņēmumiem, pašnodarbinātajiem, vai individuālajiem komersantiem ir nepieciešams mārketinga plāns, pēc kura vadīties pieņemot stratēģiskus lēmumus.

Mārketinga plānam nav jābūt iekaltam akmenī, tas ar laiku var mainīties, tomēr vajadzētu īpaši smalki aprakstīt svarīgāko informāciju, kā piemēram, mērķa auditoriju, uzņēmuma misiju, uzņēmuma mērķus, veidus kā uzņēmums grasās palielināt apgrozījumu un pārdošanas apjomu, kā arī citu informāciju.

Zemāk ir atrodami 10 ieteikumi, kas noderēs rakstot mārketinga plānu:

  1. Plānojat. Ir nepieciešams iepriekš plānot visas veicamās darbības, jo neplānot ir plānot neveiksmi;
  2. Nosakiet. Kādas ir Jūsu produkta/pakalpojuma galvenās priekšrocības? Kādas klienta vēlmes tās apmierina? Izmantojiet šo informāciju par pamatu uzņēmuma mārketinga stratēģijām;
  3. Identificējiet. Vai pēc Jūsu piedāvātā produkta/pakalpojuma ir pieprasījums? Cik liels ir potenciālā tirgus apjoms? Vai ir pietiekami liels pieprasījums pēc šī produkta/pakalpojuma? Veicat pētījumus. Nepārtraukti sekojiet līdzi tam vai jūsu produkts/pakalpojums apmierina klientu vajadzības. Sekojiet līdzi nozares attīstībai un nākotnes prognozēm;
  4. Izmeklējiet. Kādi ir galvenie faktori, kas ietekmē patērētāju iegādāties produktu/pakalpojumu? Piemēram, ekonomiskie faktori, interneta lietošanas paradumi, laika trūkums? Vai šie faktori paver potenciālas iespējas jūsu uzņēmumam, vai draudus kas ir jāsamazina?
  5. Auditējiet. Strādājošiem uzņēmumiem –  veicat uzņēmuma mārketinga auditu. Nosakiet kādas mārketinga aktivitātes dod vislielāko atdevi un kādas vismazāko. Jaunajiem uzņēmumiem – ņemat piemērus no tirgus līderiem, izpētiet kādas mārketinga aktivitātes tie visvairāk izmanto un kādas ir visefektīvākās;
  6. Analizējiet. Izpētiet uzņēmuma pašreizējos klientus. Cik bieži tie veic pirkumus? Kad viņi veic pirkumus? Kuri klienti dod vislielākos ienākumus? Sadaliet klientus grupās;
  7. Nosakiet. Kādi klientu tipi interesējas par uzņēmuma produktiem/pakalpojumiem? Tie ir uzņēmumi vai indivīdi, vai abi? Ja tie ir indivīdi, tad nosakiet mērķa grupas vecumu, atrašanās vietu, iepirkšanās paradumus, biežāk lietotos mēdijus.  Ja tie ir uzņēmumi, tad nosakiet, kādu uzņēmējdarbības nozari tie pārstāv, kāda izmēra uzņēmumi tie ir, to atrašanās vietas;
  8. Formulējiet. Nosakiet uzņēmuma mērķus – tiem ir jābūt, specifiskiem, izmērāmiem, sasniedzamiem, reāliem un ar laika robežu. Nosakiet galvenos uzņēmuma mērķus, pēc tam tos sadaliet mazākos mērķos;
  9. Apkopojiet. Izmantojiet iegūto informāciju no 2 līdz 8 punktam, lai izveidotu uzņēmuma mērķa tirgus aprakstu. Formulējiet mārketinga stratēģiju, lai tā spētu efektīvi sasniegt un ietekmēt mērķa tirgu. Izpildiet to;
  10. Kontrolējiet. Izvērtējiet iegūtos rezultātus no mārketinga aktivitātēm un salīdziniet tos ar nospraustajiem mārketinga mērķiem. Veicat izmaiņas mārketinga plānā, uzlabojiet to.

Šie 10 ieteikumi palīdzēs Jums izveidot labu mārketinga plānu.

Veiksmīgi!

LASI RAKSTU: marketingisus.com.au

POST A COMMENT