fbpx

Blog

HomeInterneta mārketingsSociālo tīklu mārketings
Sociālo tīklu mārketings

Sociālo tīklu mārketings

Kas ir sociālo tīklu mārketings?

Sociālo tīklu mārketings ir sociālo tīklu platformu izmantošana, lai komunicētu ar savu mērķauditoriju un veidotu savu zīmolu digitālajā vidē, palielinātu pārdošanas apjomus un veicinātu tīmekļa vietņu apmeklējumu. Tas nozīmē, ka jūsu sociālo tīklu profilos ir jāpublicē sasitošs saturs, jāieklausās sekotājos un jāpiesaista tie, jāanalizē rezultāti un jāizmanto sociālo tīklu reklāmas.
Galvenās sociālo tīklu platformas (šobrīd) ir Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube un Snapchat.
Pastāv arī virkne sociālo plašsaziņas līdzekļu pārvaldības rīku, kas palīdz uzņēmumiem gūt maksimālu labumu no iepriekš minētajām sociālo plašsaziņas līdzekļu platformām. Piemēram, Buffer, Hootsuite, Sprout Social, Agora Pulse un citi. Protams, sociālo tīklu pārvaldību jūs varat uzticēt pārvaldīt kādai no sociālo tīklu mārketinga aģentūrām. Neatkarīgi no tā, vai vēlaties izveidot zīmolu vai paplašināt savu biznesu, mēs vēlamies jums palīdzēt gūt panākumus.

 

Īss ieskats sociālo tīklu mārketinga procesā

Sociālo tīklu mārketings vispirms sākās ar ierakstu publicēšanu. Uzņēmumi dalās sociālajos tīklos savu saturu sociālajos tīklos, lai piesaistītu apmeklētājus uz savām tīmekļa vietnēm un, un veicinātu pārdošanu. Taču sociālie tīkli ir daudz vairāk nekā tikai vieta, kur publicēt saturu.
Mūsdienās uzņēmumi izmanto sociālos tīklus dažādiem mērķiem. Piemēram, uzņēmums, kurš ir norūpējies par to, ko cilvēki saka par uzņēmuma zīmolu, pārrauga sociālo mediju ierakstus un komentārus. Uzņēmums, kas vēlas saprast, cik efektīva ir uzņēmuma komunikācija sociālajos tīklos, un, vai tā sasniedz noteiktos mērķus, analizē ierakstu sasniegto auditoriju, iesaisti un pārdošanas rezultātus ( sociālo tīklu analīze). Uzņēmums, kas vēlas sasniegt plašu auditoriju, izmanto sociālo tīku reklāmas.

 

Pieci sociālo tīklu mārketinga pīlāri

  • Stratēģija
  • Plānošana un publicēšana
  • Klausīšanās un iesaistīšanās
  • Analītika un atskaites
  • Reklāma

1. Sociāl tīklu stratēģija

Pirms jūs sākat kaut ko publicēt sociālajos tīklos, spersim soli atpakaļ un aplūkosim kopainu. Pirmais solis, par ko ir jādomā, ir par sociālo tīklu stratēģiju.
Kādi ir jūsu mērķi? Kādi sociālie tīkli var palīdzēt sasniegt jūsu biznesa mērķus? Daži uzņēmumi izmanto sociālos tīklus, lai palielinātu zīmola atpazīstamību, citi to izmanto, lai palielinātu mājaslapu apmeklējumu un pārdošanu. Sociālie tīkli var arī palīdzēt veicināt potenciālo klientu iesaisti ar jūsu zīmolu, izveidot kopienu un kalpot kā viens no klientu atbalsta kanāliem jūsu klientiem.
Uz kurām sociālo tīklu platformām vēlaties koncentrēties? Iepriekš minējām, ka galvenās sociālo tīklu platformas ir Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube un Snapchat. Bet ir arī mazākas un augošas platformas, piemēram, Tumblr, Tik Tok un Anchor, kā arī sociālo ziņojumapmaiņas platformas, piemēram, Messenger, WhatsApp un WeChat. Sākot darbu, labāk izvēlēties tikai dažas platformas, kurās, jūsuprāt, visvairāk apmeklē lietotāji, kas ir jūsu mērķauditorijā, nevis tērēt savus pieejamos resursus daudzās sociālo tīklu platformās.
Ar kāda veida saturu vēlaties dalīties? Kāda veida saturs vislabāk piesaistīs jūsu mērķauditoriju? Vai tie ir attēli, videoklipi vai saites? Vai tas ir izglītojošs vai izklaidējošs saturs? Laba vieta, kur sākt, ir izveidot sociālo tīklu stratēģiju, kas palīdzēs jums atbildēt uz šiem jautājumiem. Un tai nav jābūt nemainīgai; jūs vienmēr varat mainīt savu stratēģiju atbilstoši tam, kā darbojas jūsu sociālo mediju ieraksti.

 

2. Sociālo tīklu plānošana un publicēšana

Sociālo tīklu mārketings mazajiem uzņēmumiem parasti sākas ar pastāvīgu ierakstu publicēšanu sociālajos tīklos. Gandrīz trīs miljardi cilvēku (3 000 000 000!) Izmanto sociālos tīklus. Aktīvi publicējot ierakstus sociālajos tīklos, jums ir iespēja, sasniegt lietotājus, kas var kļūt par jūsu uzņēmuma klientiem.
Publicēšana uzņēmuma sociālajos tīklos ir tikpat vienkārša, kā dalīties ar bloga ierakstu, attēlu vai videoklipu. Tas ir tāpat kā, jūs dalītos ar ierakstu savā personīgajā Facebook profilā. Bet pirms satura izvietošanas jums ir rūpīgi jāizplāno tas, nevis spontāni kaut kas jāizveido un jāpublicē. Lai nodrošinātu maksimālu sasniedzamību sociālajos tīklos, kvalitatīvi radītais saturs ir jāpublicē pareizajā laikā un biežumā, un tam ir jābūt saistošam jūsu auditorijai.

 

3. Sociālo tīklu klausīšanās un iesaistīšanās

Attīstoties jūsu biznesam un pieaugot sociālo tīklu skaitam, kurus izmantojat, pieaugs arī citu lietotāju sociālo tīklu ierakstu skaits par jūsu zīmolu. Sociālo tīklu lietotāji komentēs jūsu sociālo tīklu ierakstus, atzīmēs jūs savos sociālo tīklu ierakstos vai sūtīs tiešos ziņojumus.
Sociālo tīklu lietotāji var pat runāt par jūsu zīmolu sociālajos tīklos, neziņojot par to. Tāpēc jūs vēlaties uzraudzīt sociālo tīklu lietotāju sarunas par jūsu zīmolu. Ja tas ir pozitīvs komentārs, jums ir iespēja pateikties ieraksta autoram un apbalvot to. Pretējā gadījumā jūs varat piedāvāt atbalstu un labot situāciju, pirms tā pasliktinās.
Jūs varat manuāli pārbaudīt visus paziņojumus visās sociālo tīklu platformās, taču tas nav efektīvi, un jūs neredzēsiet ziņas, kurās nav atzīmēts jūsu uzņēmuma sociālo mediju profils. Tā vietā varat izmantot sociālo mediju satura analīzes rīkus, kas apkopo visus sociālo tīklu ierakstus, kuros ir pieminēts jūsu zīmols, tostarp ierakstus, kuros jūsu uzņēmums sociālā tīkla profils nav atzīmēts.

4. Sociālo tīklu analītika

Neatkarīgi no tā, vai jūs publicējat saturu vai iesaistāties sociālajos tīklos, jūs vēlaties uzzināt, kā darbojas jūsu sociālo mediju mārketings. Vai jūs sociālajos tīklos sasniedzāt vairāk cilvēku nekā pagājušajā mēnesī? Cik daudz pozitīvu pieminējumu jūs saņemat mēnesī? Cik cilvēku savos sociālajos tīklos izmantoja jūsu zīmola mirkļbirku?
Sociālo mediju platformas nodrošina šādas informācijas pamatlīmeni. Lai iegūtu padziļinātu analīzes informāciju vai viegli salīdzinātu dažādās sociālo mediju platformās, varat izmantot plašo pieejamo sociālo mediju analīzes rīku klāstu, piemēram, HubSpot, TapInfluence, Bufera.

 

5. Sociālo tīklu reklāmas

Kad jums ir pieejami vairāk līdzekļu sociālo tīklu mārketingam, jūs tos varat ieguldīt sociālo mediju reklāmās. Sociālo tīklu reklāmas ļauj sasniegt auditoriju, ārpus jūsu sociālo tīklu lapu sekotājiem.
Sociālo mediju reklāmas piedāvāt plašas iespējas mērķauditorijas iespējas, jūs varat precīzi norādīt, kam rādīt savas reklāmas. Jūs varat izveidot mērķauditorijas, pamatojoties uz viņu demogrāfisko stāvokli, interesēm, uzvedību un citu.
Kad vienlaikus izmantojat vairākas sociālo tīklu reklāmu kampaņas vienlaicīgi, varat apsvērt iespēju izmantot sociālo tīklu reklāmas rīkus, lai veiktu lielapjoma izmaiņas, automatizētu procesus un optimizētu reklāmas.

 

Nepieciešami sociālo tīklu mārketinga pakalpojumi? Mēs varam palīdzēt. Piesakies bezmaksas konsultācijai mūsu mājaslapā, raksti uz info@sonrons.lv vai zvanot pa tālruni +371 26064394. Mūsu speciālist labprāt atbildēs uz visiem jūsu jautājumiem. Ar mūsu sabiedrisko attiecību pakalpojumiem vari iepazīties šeit.